Monday, July 22, 2013

Wedding Theme :)

Homai . homai . homai .
Kali ni saya akan revealed tema wedding saya . saya pon tak tahu macam mana saya boleh pilih color ni . tapi itu yang berkenan dihati , jadi pilihan muktamad telah ditetapkan and i will stick to that color :)

Untuk majlis Solemnization , saya memilih warna :
RED + WHITE
dahulu warna merah agak gah , walaupun begitu , bagi saya , warna Merah tetapi bercirikan Romantik dan penuh dengan rasa Cinta . opss terjiwang pula . jadi untuk melambangkan sucinya sesebuah pernikahan tersebut , Putih harus diterapkan .




Nampak pelik sedikit untuk majlis Reception saya . tema yang bersandarkan warna :
TURQUOISE + PURPLE
bila saya beritahu kepada keluarga dan rakan rapat , mereka agak terkejut . mengapa dua warna tersebut ? bagaimana jika keduanya digabungkan ? mereka tidak dapat bayangkan mengenai combination from this both of colors . jarang ditemui warna ini pada majlis orang lain kan . tapi itu semua tidak mematahkan semangat saya untuk tetapkan pendirian terhadap warna tersebut . busana saya pada hari tersebut akan menggunakan warna Purple dengan menggunakan design modern . wuhhh *really can't wait* hihii ^___^

mulanya begini , saya adalah seorang peminat tegar PINK , jadi saya beritahu ahli keluarga untuk mereka memakai sedondon warna pink di majlis saya . permintaan saya ditolak mentah mentah . kata mereka abang-abang ipar saya dan anak-anak saudara lelaki saya tidak mahu memakai baju bewarna pink . saya fikir ada betulnya , kebanyakan lelaki akan merasa janggal jika memakai baju bewarna pink . tapi nasib baik my B boleh je pakai baju bewarna pink jika saya menyuruhnya . thank you sayang . berbalik pada kejadian , saya mula menukar fikiran . jadi terhasih la dua warna yang saya idamkan untuk majlis saya nanti . iaitu gabungan Turquoise dan Purple . by hook or by crook , family saya akan memakai warna ini . hewheww:)




manakala untuk busana kedua saya pula , saya memilih warna :
PINK + GREY
tak lepas lepas jugak warna pink tu . wajib hokeh . tak dapat untuk busana pertama , jadi saya masukkan warna tu kepada busana kedua . busana kedua agak bercirikan busana pengantin ke arah ketimuran . jadi ada beza terhadap busana saya yang pertama iaitu bercirikan modern . saya berharap sangat agar kedua dua baju yang di tempah khas untuk saya tersebut akan menjadi busana yang saya idamkan . maknanya kedua dua busana tersebut adalah baru dan mengikut design yang saya mahukan . hewheww ^____^



baiklah , sampai di sini sahaja cerita saya mengenai tema wedding saya . jumpa di lain post ya . thank you for reading :)




8 comments:

WE said...

wow...kaler tema both side lawa2...
mesti tak sabar ni kan... all d best dear.

Orked said...

whoaaa...kite same2 org perak La...!!! nih yg best nih. Sya org kampar =)

purple ngn turqoise cantek dear. aritu ad nmpk 1 event (chinese punye.xtaw event ap) theme dorg purple-turquoise. cantek gile bile dorg deco canopy

Sya xchoose theme lagi. rs cm sume pon cantek. xtaw nk pilih kaler ap. huhu

Orked said...

lupe lak. Sya da follow cni..

nnti foLLow Sya jugak ek~

sya-orked.blogspot.com

Diyana said...

Hi... Salam singgah sini...
blog xde, jd reader je... hehe

xpelik lah turqoise + purple... wedding sy itu hari pun mix of those colours...

Unknown said...

Pandai pilih kaler! Cantikkk!

nareiQa said...

thank you semua . sedap sikit hati korang cakap color ni cantik . phewww . thanks sangat sangat :D

Mohd Sabrie said...

semoga majlis nt berjalan ngan lancar n meriah :) salam blogger!!

Unknown said...

saye pun tga menunggu hari juge...tahniah utk awk..;)