Friday, March 12, 2010

Welcome to Malaysia Airlines System (MAS) :D




Owh . Owh . Actually da seminggu saya lapor diri untuk bekerja di MALAYSIA AIRLINES SYSTEM :') . Seronok sangat2 . akhirnye saya menjadi salah seorang pekerja di MAS . Syarikat besar tu bagi saya . Terasa bangga pon ade :D


Ketika 01 March 2010 , saya perlu lapor diri di MAS Academy , bukan Akademi Fantasia tau . Seronok sangat2 . Kali ni pengambilan untuk menjadi warga staff MAS sangat ramai . Lebih kurang 150 la jugak kalau tak silap . Tapi department saya tak de la ramai sangat . Dalam 18 orang sahaja . Tetapi yang lain tu sume jawatan Junior Technician . Sume lelaki plak tu . Yang bestnye : cabin crew a.k.a steward n stewardess pon join jugak mase kitorang tengah briefing untuk hari pertama . Cam best je nengok they all dress up :D




ni kat Academy MAS Kelana Jaya :D
saaanntik sangat tempat neyh!


skang still gune kad visitor untuk training kat MAS
maybe next week bru dapat kad ID yg betol2 :D

Yang penting saya nak ucap Terima Kasih sangat2 kat Malaysia Airlines System (MAS) sebab kasik saya peluang jadik sebahagian dari staffnye :D

I AM MAS , MAS IS ME :D



(yang ni saya da post entry pada 09march10 , just wat sticky mode) :D

7 comments:

nareiQa said...

kalu nak naik kapal terbang , naik la MAS ye :D

hariz yahya said...

bkl jd LAE ke nnti?

nareiQa said...

LAE ? Humang Ai ! LAE tu idak lerr . Gaji sebulan RM20k++ tuuuu ~~

cn said...

huaaaaa.. nk keje kt MAS jugakk... Tak dpt MAS, FIREFLY pn jd laa.. huhu

nareiQa said...

huu eyes143 :D
rajin2 la nengok vacancy job MAS kat suatkaba :D

azianierdawati said...

waa.. ingat dulu after abis form 5, nak try apply la keje ngn MAS, minta jd ticketing staff pun jd la.. sbb nak jd stewardess, x cukuuuu tinggi la.. ..

nareiQa said...

huhuu . snowwhite zone . try je la datang untuk interview stewardess tu . mane tau ade rezeki . da dapat jadik stewardess . ape yang penting ? Kerjasama . eh . ape yang penting ialah MENCUBA :D