Monday, March 22, 2010

DAK TEDI : Sampai Masanya Untukku Meminta Maaf !

Huuuhhh ! Sukarnyeeee ! Mengapa begini ! Hidup jadi tak tenang di buatnye ! Mata dah sakit . Air mata dah kering ! Hati terasa pedih . Perlu menahan perasaan ! Rasa sangat tak selesa ! Tapi tak boleh tahan lagi ! Ade someone yang selalu  hadir ! Ade someone yang selalu bertanya !


"Apsal ngan kau ha !"
"Mane kau pergi !"
"Kawan jenis ape kau ni !"
"Nape kau membatu !"
"Kau memang tak kenang budi !"


someone yang dimaksudkan ialah diri nareiQa sendiri ! Yup ! nareiQa !


nareiQa dihantui rasa bersalah ya amat sangat ! pemergian Dak Utih sangat memilukan hati nareiQa . teramat sebak . tapi . ape yang berlaku ??


-nareiQa hanya berdiam diri .
-nareiQa tidak sepatah pon mengucapkan takziah buat Dak Tedi .
-nareiQa tiba2 berubah kepada title silent reader di blog Dak Tedi .
-nareiQa takut untuk menegur Dak Tedi di chatboxnya .
-nareiQa cuma menjadi pemerhati setia di blog Dak Tedi tanpa menulis sepatah ayat pon di blog Kadangkala Diam Itu Adalah Lebih Baik .
--> (thats it . 5 is enough!)


Ya . nareiQa mengaku . memang nareiQa terlambat untuk mengetahui yang Dak Utih sudah tiada . Dak Utih telah meninggalkan semua bloggers yang rajin membaca entry mengenai kenakalan dan kecomelannya . nareiQa juga sudah jatuh cinta dengan keletahnya . Dan apa yang paling penting , Dak Utih juga telah meninggalkan tuan yang disayanginya buat selama-lamanya pada 05 March 2010 . tuannya Dak Tedi selalu berada disampingnya dan sangat memanjakannya setiap saat .


maaf kerana ambil gambar Dak Utih tanpa kebenaranmu
*merasa terharu jika Dak Tedi membenarkan gambar Dak Utih berada di entry ini .


Ohh tidak . maafkan nareiQa Dak Tedi . ini semua berpunca daripada kesibukan nareiQa kerana terlalu asyik dengan pekerjaan yang baru nareiQa masuki pada 01 March 2010 yang lalu . seminggu selepas kematian Dak Utih itulah baru nareiQa sedari . tetapi sudah terlambat . nareiQa tidak dapat bersama2 Dak Tedi dalam mengharungi saat2 kesedihan itu . Maafkan nareiQa Dak Tedi :'(


Untuk pengetahuan , perkenalan nareiQa dan Dak Tedi bermula apabila nareiQa berblogwalking dari 1 blog ke 1 blog , kemudian singgah pula di blog Dak Tedi . nareiQa sebagai blogger yang baru active (blog sudah lama buat , tetapi mula active pada February 10') baru mengenali nuffnang yang di baca di entry Dak Tedi :
--> Nuffnang : Kenapa Pendapatan Saya Sedikit Sahaja (Part2)
--> Nuffnang : Betul Ke Boleh Dapat Duit ?


Comment nareiQa di entry tersebut di ambil perhatian oleh Dak Tedi . nareiQa begitu gembira kerana rasa bagaikan di ambil berat oleh Dak Tedi . bertambah seronok apabila Dak Tedi mempunyai banyak ekor kucing , termasuklah Dak Utih . sebenarnya nareiQa adalah seorang "Cat Lover" dan "Addicted to Cat" . bagi nareiQa : kucing ialah haiwan yang paling comel di dunia .


ini "beliau" yang sangat nareiQa sayangi


"beliau" yang suka bermukabuku

Dak Tedi .
Salam Takziah ku hulurkan pada mu .
Berharap semoga kuatkan semangat dan hadapinya dengan tabah .
Maafkan ku kerana terlambat mengetahui apa yang berlaku .
Mahu kau tahu yang aku juga turut menyayangi Dak Utih .
Pemergiannya tanpa di duga memang melukakan .
Rindu padanya akan sentiasa kekal diingatan .
Dak Utih : R.I.P <3


*barulah saat ini , nareiQa mendapat kekuatan untuk memaparkan entry ini .
*BENCI !! Air Mata Tolong Jangan Mengalir Lagi !!

2 comments:

myQza said...

oy My God! Tolong jangan buat aku menangis lagi!!

Terima kasih nareiqa,
terima kasih atas perkongsian rasa kasih sayang dan kesedihan. Lambat atau cepat, ianya amat di hargai kerana kamu masih ingin mengingati dan mengabadikan kisah kami di sini.

Sangat terharu.

Alhamdulillah, kini aku sudah mula menerima kenyataan walau adakalanya aku masih tercari-cari 'dia' yang hilang dengan sekelip mata. Tanpa pesanan dan tanpa apa-apa petanda.

Mengejut. Dan aku masih terkejut!

Terima kasih atas perkongsian kamu ini. Dak utih pasti gembira kerana punya rakan-rakan seperti kamu semua yg amat prihatin dengan kewujudan dan kehilangganya.

Terima kasih!

nareiQa said...

nareiQa juga berterima kasih kepada Dak Tedi kerana menjadi sahabat nareiQa . Dak Tedi memang layak disayangi oleh semua bloggers kerana Dak Tedi selalu membawa kami dekat dengan kehidupan Dak Tedi dan Dak Utih . Mula2 juga nareiQa tak percaya yang Dak Utih sudah tiada . nareiQa juga sangat terkejut dan bertanyakan soalan yang sama "Siapa yang membunuh Dak Utih ?". tetapi selepas membaca kata2 ibu Dak Tedi yang Dak Utih sudah sampai masanya . nareiQa juga akur dan harus menerima kenyataan itu . Dak Tedi , awak haru kuat . kami tetap menyokong awak <3