Thursday, August 1, 2013

Sporting ?

Arini sangat penat . Petang tadi pergi KWSP Teluk Intan . Selesai urusan , pergi kejap ke bazaar Teluk Intan dekat tepi OCBC Bank tu . Hanya mengidam satay . Pilihan terhadap satay tu haruslah Satay Wak Teni . Family saya memang fav sangat ngan Satay Wak Teni tu . Jika bukan di bulan Ramadham , kami akan beli di Restaurant Yusoffia *tatau spelling betul atau tak . Hihii .

Selepas itu , saya Drive Thru McD . Teringin Samurai Burger Chicken . Akibat napsu puasa , beli Double punya . Sudahnya , tak larat makan . Astaghfirullah . Teruk perangai . Hihii :)





Kemudian , balik rumah tonton tv8 . Srbuah gameshow bertajuk DO IT FOR DUIT . Deejay Hitz.fm yang mengacarakan rancangan tu . Sangat best sebab gameshow ni melibatkan orang awam . Tadi lokasinya di dalam Aliran Kelana Jaya , Tunnel Masjid Jamek dan juga di KL Sentral .

Jika kita seorang orang awam yang sporting , maka kita sertailah gameshow tersebut . Hadiahnya lumayan juga . DUIT . Paling sikit RM100 . Paling banyak RM150 . Sapa taknak kan ? Cabarannya taklah susah sangat contohnya minum Soy Sauce , buat bising dalam KTM , High Five orang awam dan juga makan roti berinti wasabi . Hihii :)

Dari pelihatan saya , foreigner , maksudnya pelancong asing sangat sporting . Bila kita suruh buat mereka join sekali . Jika orang Malaysia , agak malu malu . Eloklah malu , tapi kadang kadang gameshow ini tidak mendapat sambutan rakyat tempatan itu sendiri .

Jadi tidak hairan la di negara luar banyak rancangan seperti Just For Laugh dan Prank Show . Mereka sangat sporting . Kalau orang kita kena Prank , kesudahannya tentu boleh jadi bertumbuk bagai .



Suka gameshow ni . Kelakar dan happy menontonnya ♡

posted from Bloggeroid

No comments: